Jaaa, ik mag weer gaan reizen!!! - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Jaaa, ik mag weer gaan reizen!!! - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Jaaa, ik mag weer gaan reizen!!!

Blijf op de hoogte en volg Ayla

01 Augustus 2014 | Nederland, Oudenbosch

Een droom die ik al lang koester en nu eindelijk waar kan gaan maken is dat ik de mensen in Afrika zou willen helpen. Na veel gespeur op het internet en bij veel organisaties informatie op hebben gevraagd ben ik uiteindelijk bij Vrijwillig Wereldwijd terecht gekomen. Een kleinschalige organisatie die in verschillende landen in Azie, Afrika en Zuid-Amerika vrijwilligerswerk aanbied.

Mijn keuze is op Ghana gevallen. Dit omdat de projecten die ze hier aanbieden mij het meeste aanspreken. Na een gezellig intake gesprek bij de organisatie kreeg ik te horen dat ze me graag wilde uitzenden naar het buitenland. Nu lag de keuze bij mijzelf, maar die was snel gemaakt: IK GA NAAR GHANA TOE!

Maar wat ga ik daar in Afrika doen? De eerste paar nachten verblijf ik bij een Vlaamse mevrouw die in de hoofdstad, Accra, woont. Zij maakt mij de eerste paar dagen wegwijs en zorgt ervoor dat ik veilig verder kan gaan reizen. Zij zet mij af bij de bus naar Tamale waarna de reis van elf uur gaat beginnen. Als ik daar aankom heb ik eerst nog een introductieweek waar ik het land, de cultuur, de omgeving en andere vrijwilligers leer kennen. Ook leer ik in deze dagen mijn gastgezin kennen waar ik de gehele periode verblijf. En dan kan het echte werk gaan beginnen. Ik ga werken in een armoedig weeshuis, waar kinderen van zes tot twaalf jaar wonen met en zonder beperking. Dit is nog een nieuw project van de organisatie dus ik ben erg benieuwd! Voor dit weeshuis ben ik dan ook donaties aan het inzamelen. Dus heb je nog leuke spulletjes liggen waar je zelf niets meer mee doet, zoals knuffeltjes en spelletjes zonder de Nederlandse taal (bijv. memorie), ze zijn van harte welkom! In de weekenden hoop ik een boel van het land te kunnen zien.

Na een heleboel geregel is het dan nu echt allemaal rond en is het aftellen dan ook echt begonnen.

Deze periode in Ghana hou ik, net zoals in Suriname, weer een blog bij. Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen? Vul dan je e-mailadres in, zodat je een e-mailbericht krijgt wanneer er weer een nieuw verslag online staat. Je kan je inschrijven via het 'Blijf op de hoogte' blok op deze pagina. De foto's zet ik weer op facebook.

Tot in Ghana! xx

  • 01 Augustus 2014 - 20:25

    Desiree:

    Ik wens jou natuurlijk een mooie en fantastische tijd in ghana. Top dat je dit doet!

  • 01 Augustus 2014 - 20:31

    Ria:

    Ik wens je een geweldig mooie tijd in Ghana, met heel veel werkervaring. Ook al zal ik je erg missen in De Zellebergen. Groetjes Ria

  • 01 Augustus 2014 - 20:40

    Lesley:

    Ik ga je zeker volgen weer!! Leuk!! Dikke x lesley

  • 01 Augustus 2014 - 20:45

    Janny Rotte:

    meis...wat een mooi streven...wij wensen je heel veel geluk !! liefs yme en janny

  • 01 Augustus 2014 - 20:54

    Saskia:

    Wat een avontuur ga je weer tegemoet!!
    Een hele mooie en leerzame tijd gewenst in Ghana. We gaan je hier in Utrecht zeker volgen!!

  • 01 Augustus 2014 - 20:59

    Jolanda Kouters:

    Top dat je dit gaat doen Ayla, ik ga je zeker volgen. Heel veel succes in Ghana!

  • 01 Augustus 2014 - 21:02

    Koos En Marleen:

    Hoi Ayla,
    Heel bijzonder, dat je dit mooie werk kunt gaan doen! We wensen je een hele mooie en leerzame tijd toe. Wat geweldig dat je de mogelijkheid gekregen hebt. We gaan je zeker volgen!
    Groeten Marleen en Koos.

  • 01 Augustus 2014 - 21:11

    Bettina:

    Hey Ayla,
    super trots op je dat je dit gaat doen.
    Ik ga je zeker volgen die 2 maanden en hoop dat je daarna
    weer mijn collega wordt. Ik zal je missen.
    hele dikke kus
    groetjes Bettina

  • 01 Augustus 2014 - 21:32

    Paulien:

    Hoi Ayla,

    Het gaat nu echt opschieten. Leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Alvast een hele leuke en mooie tijd gewenst daar! Groetjes Paulien

  • 01 Augustus 2014 - 22:11

    Marleen:

    Heel veel succes en uiteraard veel werk plezier. Top dat je dit gaat doen en ook ik ga je volgen. Groetjes en xxx Marleen

  • 01 Augustus 2014 - 22:40

    Mellanie:

    Wauw wat een mooi avontuur weer! Ik wil je heel veel succes wensen en geniet van je leven daar!

  • 02 Augustus 2014 - 08:21

    Pap En Mam:

    Voor jou heel spannend, voor ons ook. WIj zijn SUPERTROTS dat je dit ga doen. We hopen dat dit een onvergetelijke ervaring voor je wordt. Dikke kus

  • 02 Augustus 2014 - 09:54

    Jolanda V Gastel:

    Geniet van dit mooie avontuur, heel mooi dat je dit gaat doen. Ook ik ga je volgen en zie je over 2 maanden weer op de Zellebergen. X

  • 02 Augustus 2014 - 11:15

    Debbie:

    Hoi Ayla...wat gaaf weer zeg zo'n project!! Wanneer vertrek je eigenlijk. Ik lees alles nu alles op mijn telefoon in Frankrijk..dus misschien lees ik er wel over heen.
    Kan me voorstellen dat wij nog wel wat spul hebben dat je zou kunnen meenemen maar ik weet niet of ik je nog zie voor die tijd.

    Geniet er van iig!!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 02 Augustus 2014 - 12:36

    Maaike:

    Lieve schat, ik ga je zeker weer volgen.
    Ik vind het echt knap van je dat je dit gaat doen!
    Ben trots op je!! Kus Maaike

  • 06 Augustus 2014 - 22:57

    Gerard:

    Hoi Ayla,
    Hartstikke mooi dat je dit gaat doen.
    Weer een mooie uitdaging die je cv zeker zal verrijken.
    Pas wel goed op jezelf.
    Groeten,
    Geert en Conny

  • 12 Augustus 2014 - 09:18

    Maureen Van Boeckholtz:

    Lieve Ayla

    Heel veel sucses en plezier in Ghana.
    Geweldig dat je dit gaat doen,ben trots op je,en ga je zeker volgen..


    Liefs Maureen xxx


  • 25 Augustus 2014 - 09:19

    Paula Faber:

    Beste Ayla,
    Wat geweldig voor je. Geniet van al je ervaringen, heel veel succes en plezier.
    Groeten, Paula

  • 31 Augustus 2014 - 19:51

    Ronny:

    Hoi AYLA, je staat weer voor een prachtige reis. Weer een nieuwe ervaring. Ik wens je alle goeds, een mooie reis, een fantastisch verblijf, en ik lees je verslagen dus blijf ik op de hoogte van alles wat je meemaakt.
    XXX Ronny

  • 05 September 2014 - 12:56

    MarionLazeroms :

    Super van je dat je dit gaan doen, Veel plezier in Ghana, en ik zal je blijven volgen!

  • 08 September 2014 - 21:53

    Harrie En Corry:

    Hoi Ayla, we zijn zo benieuwd naar je eerste ervaringen....Heel veel succes daar! Groeten uit Velp.


  • 09 September 2014 - 13:07

    Rina:


    Wat een uitdaging!

    We gaan je zeker volgen.
    Groetjes, Mich en Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oudenbosch

Ayla

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 57643

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 06 December 2016

Vrijwilligerswerk Bali

05 September 2014 - 10 November 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

10 Augustus 2011 - 18 November 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: