Het duurt lang - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Het duurt lang - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Het duurt lang

Blijf op de hoogte en volg Ayla

16 Oktober 2014 | Ghana, Tamale

Mijn vorige verslag geëindigd met 'als het goed is krijgen we morgen de verklaring'. Helaas hebben we die nog steeds niet..

Maandag was iedereen vrij ivm het Sallah feest. Met de meeste vrijwilligers zijn we gaan lunchen bij de Swad. Iedereen was erg benieuwd naar alles wat er was gebeurt en hoe het nu met ons ging. Het was fijn om iedereen weer even te zien. Deze middag zijn wij ook gebeld door de organisatie in Nederland. Ook zij wilde graag weten hoe het met ons ging en of we nog speciale wensen hadden na deze gebeurtenis. 's Avonds ben ik bij Lianne blijven slapen. Dit voelde voor ons beide beter aan.

De dagen hierna stonden vooral in het teken van de politie. We zijn bijna dagelijks bij het politiebureau langs geweest. Na een heleboel keren ons verhaal te hebben verteld, de wonden laten zien, aangehoord dat het niet slim was om daar te zijn op dat tijdstip, ten huwelijk zijn gevraagd, wel tien keer hebben aangegeven dat ik geen telefoonnummer heb aangezien die gejat is, een hele boel kamers te hebben gezien, heel veel frustraties en heel veel geduld hebben, hebben we tot op de dag van vandaag nog steeds geen verklaring gekregen. Het is echt heel frustrerend dat alles zo lang duurt. Ook al is dit Afrika, moet dit zo lang duren?

Op dinsdag ben ik weer terug gegaan naar mijn gastgezin. Ze waren erg lief voor me. Maar de nachten waren niet heel fijn. Ik viel erg moeilijk in slaap en werd erg vaak wakker. Elk geluidje hoorde ik wel. Donderdag heb ik dit overlegd met de begeleiders. En hebben we besloten dat ik het toch wel fijner vond om naar een gastgezin te gaan wat dichter bij de stad en het liefst bij een andere vrijwilliger. Lianne haar gastgezin had nog een kamer over en Lianne vond het zelf ook fijn om samen te zijn. Voor ik het wist stonden mijn spullen bij het nieuwe gastgezin.

Vanaf nu heet mijn moeder Hasana en heb ik vier broertjes van 14, 10, 7 en 1 jaar. Erg leuk! Ze hebben een groot huis met twee kamers voor de vrijwilligers en een badkamer met een douchekop. De eerste keer weer echt douchen, na een maand lang een bucket shower te hebben gehad. Wauw, wat was dat lekker zeg! De vader van het gezin is bijna nooit thuis. Hij heeft ergens anders nog een andere vrouw zitten. Ik vond mijn oude gastgezin in Fuo echt heel lief en leuk. Maar ik merk nu wel dat ik het heel fijn vind om niet alleen te zitten in het gastgezin en dichter bij de stad. Fuo ligt toch wel erg ver van de stad af.

Vanaf vrijdag ben ik ook weer naar het werk gegaan. Tegenwoordig haalt een leraar mij elke ochtend op met zijn scooter en wordt ik na het werk weer veilig in de stad of thuis afgezet. De kinderen kwamen op mij afgerend en iedereen vroeg hoe het met me ging. Iedereen vind het zo erg wat er is gebeurd. De komende weken ga ik mijn donaties geven en ga ik opzoek naar iets wat ik van het donatiegeld kan kopen.

Vrijdagmiddag zijn we ook nog langs Wooden gegaan, de plek waar alles is gebeurd. We hebben hier wat gegeten en de eigenaar is nog even langs geweest. Hij was blij ons weer te zien en dat het goed gaat met ons. Ik vond het wel een beetje naar om terug te zijn op de plek. Alles kwam weer even terug.

Al met al gaat het elke dag iets beter. De film speelt nog vaak af, maar dit heeft tijd nodig. Ik hoop dat we de verklaring snel krijgen, zodat we dat gedeelte kunnen afsluiten!

Mijn volgende verslag wordt een stuk positiever! :)

Liefs,

  • 16 Oktober 2014 - 20:06

    Samantha:

    Fijn dat je weer een nieuw gastgezin heb dichter bij de stad. Hopelijk vind je daar ook snel je plekkie en tja een gewone douchekop...heeeeeerlijk!!!!!

    Dat ze idd maar snel wat tempo achter de verklaring zetten, dan kun je dat vervelende voorval hopelijk snel vergeten!!

    Sterkte nog verder!

    Groet,
    Samantha

  • 17 Oktober 2014 - 10:42

    Debbie:

    Tja, zoiets heftigs raak je niet snel kwijt. Maar het is fijn te lezen dat de mensen daar ook bezorgd om je zijn en mee willen denken. Wat fijn dat je nu in een gastgezin zit dichter bij de stad en met iemand samen zit. Ik kan me voorstellen dat het fijner aanvoelt. Hopelijk komt de verklaring nu ook snel en kun je alles steeds meer achter je laten.
    Succes verder en vergeet niet ook te genieten van de mooie momenten!

    Groetjes Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Ayla

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 57649

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 06 December 2016

Vrijwilligerswerk Bali

05 September 2014 - 10 November 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

10 Augustus 2011 - 18 November 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: