Anders dan gepland.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Anders dan gepland.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Anders dan gepland..

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

23 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Eerst wil ik beginnen met het bedanken voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om te zien dat jullie mijn verslagen lezen en die berichtjes doen mij goed. Dank je wel daarvoor!

Dit weekend hadden we niet zoveel gepland. We wilde goed uitrusten voor onze eerste stagedag. We hebben eerst heerlijk uitgeslapen, tot wel half 9. Nog even lekker geluierd en toen gaan douchen en aankleden. We hebben wat gegeten en gedronken bij Zus & zo en zijn daarna rond gaan vragen of we ergens konden gaan zwemmen. Vanaf nu kunnen we gaan zwemmen bij Zin. Hier komen meerdere studenten zwemmen, ook onze huisgenootjes. Ik ging nog even op bed liggen uitrusten, want m’n buik was nog niet helemaal de oude. Een van de huisgenootjes had van de week al een keer gevraagd of we mee gingen stappen, maar toen voelde ik me echt nog niet lekker. Manon en ik hadden afgesproken om vandaag mee te gaan. ’s Avonds langs de Mac Donalds gelopen om wat te eten en daarna nog een dutje gedaan. Hier gaan ze namelijk pas om half 1 weg om te stappen. Nadat we ons klaar hadden gemaakt voor een gezellige avond kwam de taxi ons ophalen. Met z’n vijven gingen we naar Zsa Zsa Zsu. In het begin was het nog even rustig maar daarna werd er een stuk drukker. Manon en ik zijn rond 5 uur met de taxi naar huis gegaan. Twee huisgenootjes hebben we onderweg nog ergens anders afgezet, want die waren nog niet moe en wilde door feesten. Meiden, het was een leuke eerste stapavond!

Op zondag hebben we dan weer heerlijk uitgeslapen. Nu wel wat langer dan de dag ervoor, want we lagen er natuurlijk pas om half 6 in. Na een ontbijtje en rustig aan gedaan, zijn we ’s avonds met onze huisgenootjes en vier andere stagiaires gaan uit eten bij De Optimist. Dat was erg gezellig en lekker. Daarna vroeg naar bed, want morgen is de eerste stagedag.

Vandaag was het dan zover, onze eerste stagedag in het St. Vincentius ziekenhuis. We hadden om half 8 afgesproken en dan zouden we te horen krijgen op welke afdeling we de eerste vijf weken stage lopen. Dit was chirurgie klasse l en ll. Op deze afdeling liggen ook interne patiënten klasse ll en in klasse l ligt eigenlijk van alles. Het verschil is dat je bij klasse l een eigen kamer hebt met televisie en airco en bij klasse ll lig je met drie patiënten op een kamer met één televisie en airco die overdag uit staat. We kregen eerst een rondleiding over de afdeling en wat voor taken er gedaan worden. Na deze rondleiding gingen we samen met een zuster op de kamers kijken of er nog iets gedaan moest worden. We hebben wat bedden opgedekt en vooral meegekeken. De bedden zijn hier heel anders, de meeste kunnen niet op werkhoogte worden ingesteld. Met de artsenvisite mochten we meekijken. Het was erg warm en Manon werd hierdoor even niet goed. Ook had ze nog steeds een hele dikke enkel door muggenbeten. Ik ben naar een de hoofdzuster gegaan en gevraagd of we naar onze contactpersoon mochten en dan naar de dokter. Gelukkig mocht dit gelijk, want zij zag ook dat het er niet goed uitzag. Eerst een tijd bij de dokter moeten wachten, waren we dan eindelijk aan de beurt. Ze heeft een aantal medicijnen gekregen en drie dagen verplichte rust. Wij weer terug naar de afdeling en verteld hoe het allemaal was en dat Manon dus drie dagen geen stage mag lopen. De hoofdzuster vond het goed dat ik dan ook die dagen thuis blijf en dat we samen deze dagen inhalen in een weekend. De eerste stagedag is dus anders verlopen dan gepland. Nu hebben we donderdag weer onze eerste stagedag.

Vandaag gaan we de was weer weg werken en voor de rest hebben we nog niets gepland. Manon moet sowieso nog even rust houden, maar we gaan misschien wel ergens nog wat eten in de buurt. We kijken nog wel. En wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel.

Liefs, Ayla

• 23 Augustus 2011 - 14:39

Anouk:

Hee ayla!
    Ik had t gehoord ja, balen van jullie eerste stage dag joh! Nouja dat komt hopelijk donderdag wel goed ;)
    Ben jij eigenlijk al weer helemaal beter? succes!
    liefs!

• 23 Augustus 2011 - 16:18

Floor:

Wat balen dat het anders is gelopen dan gepland was, maar gelukkig vinden ze het goed dat jij ook bij Manon blijft :) En echt ook flink balen dat Manon zo allergisch is, ik ken het.. Maar dan wens ik jou & manon heel veel succes donderdag op jullie eerste stage dag, en wens Manon ook beterschap van mij en doe haar maar de groetjes! Liefs, Floor

• 23 Augustus 2011 - 19:55

Debbie, Dirk En Kids:

Goh, t zit jullie niet meteen mee zeg! Maar het gaat vast helemaal goed komen. Wel fijn dat je nu samen kunt blijven in ieder geval toch?

veel plezier nog. En succes met je nieuwe eerste stagedag!
    Groetjes!

• 24 Augustus 2011 - 15:56

Corry:

Hoi, wel een aanhef van je verhaal dat je denkt: lezen! Gelukkig viel het allemaal mee, en ja, soms lopen dingen anders. Manon, beterschap! Groeten uit Velp.

• 24 Augustus 2011 - 16:37

Rowan:

heey meissie!
    wat een pech de eerste dag al..
    maarja dat kan gebeuren. maar wel vervelend natuurlijk. ik zou zeggen: doe morgen rustig aan en laat het allemaal ff bezinken. succes met je stage verder!

• 24 Augustus 2011 - 18:19

Mam:

Na een paar dagen rust, morgen een nieuwe start. Heel veel succes morgen.
    dikke knuffel mama

• 25 Augustus 2011 - 07:36

Mark Vrolijk:

Das balen dat je eerste stage niet zo als geplant liep. Wel fijn dat ze er begrip voor toonde. Ik heb hier volop medelijden met allebei maar ja kunt er niks aan veranderen hopelijk gaat het donderdag veel beter gaat en dat jullie lekker stage kunnen lopen

Groetjes vanuit hier en doe Manon beterschap wensen

PS: en nog veel plezier daar