Het laatste bezoek in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Het laatste bezoek in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Het laatste bezoek in SU

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

11 November 2011 | Suriname, Paramaribo

Na weer een paar salsadansjes bij ’t Vat en een drankje bij La Caff, zijn we op tijd ons bedje in gedoken om lekker te slapen. Na een relax weekend met bijbruinen en niksen, was het maandag weer een nationale feestdag: het offerfeest. Dat betekende dat alle huisgenootjes vrij waren van stage. Vandaag weer lekker naar het zwembad, want die laatste dagen in Suriname moeten we natuurlijk wel goed gebruiken om nog een beetje bruin te worden. ’s Avonds hebben we Ronny en Nelly verwelkomd in dit mooie land.

Dinsdag hebben we een citytour a la Manon en Ayla door Paramaribo gedaan. Alle leuke plekjes laten zien, zoals: ’t Vat, I (l) SU, Zus & Zo en het centrum. ’s Avonds zijn Manon en ik naar salsales gegaan. Ik wilde graag nog een Semi 2 lesje volgen, maar na een half uurtje werd ik niet goed en ben ik gestopt. Aan het einde van de les hebben we onze certificaten gekregen van Basis salsa en Semi 1 salsa. Snel naar huis gegaan, tas ingepakt voor de volgende trip en snel gaan slapen. Pff, daar was ik aan toe, wat voelde ik me rot.

De volgende ochtend weer met hoofdpijn en keelpijn wakker geworden. Toch met een lach op mijn gezicht op trip gegaan. Met een busje op naar Brownsberg en Stoneiland. Ondanks de hobbelweg toch even kunnen slapen. Eenmaal aangekomen op de eindbestemming: WAUW! Het uitzicht was echt super mooi, je kon mooi over de jungle en het water kijken. Ook hoorde je vele diergeluiden en als je geluk had zag je ook nog apen. En dat geluk hadden wij. Tijdens het lunchen waren een stuk of zes apen aan het spelen in de bomen, ook kleintjes. Dit is toch prachtig om te zien! Deze dag ook nog door de jungle gelopen waar we uitleg kregen van bomen, planten en dieren.

Donderdag werden we wakker gemaakt door de brulapen, pff wat een herrie kunnen zij maken. Na het ontbijt zijn we door de jungle naar de Ireneval gelopen, een waterval die niet droog stond. De heenreis ging prima, 170 meter afdalen. Lekker uitgerust bij de Ireneval en genoten van de rust hier. En toen begon de terug weg. Daar gaan we, 170 meter omhoog. Met een paar hele stijlen stukken, zijn we na vijf kwartier terug op bestemming aangekomen. Lekker even opfrissen onder de douche, zou je denken. Nou dat kon dus niet, want er was weer eens geen water in ons huisje. Dan maar bikini aan, buiten in de zon gaan liggen met een verfrissend windje erbij. Toen iedereen was aangekomen en we hadden geluncht zijn we met de bus naar Stoneiland vertrokken. Hier nog even lekker gezwommen en gezond, voordat de reis terug naar Paramaribo ging beginnen.

Terug in Paramaribo pannenkoeken gegeten bij het Pannenkoeken & Poffertjes huis met Ronny en Nelly. Daarna snel klaar gemaakt voor weer een avondje partybus en havana. Wat weer ouderwets gezellig was.

Vandaag lekker uitgeslapen, want daar waren we wel aan toe. Daarna een rondleiding in het ziekenhuis gegeven en snel even een kijkje genomen bij de lieve schatjes op de zuigelingenafdeling. Er liggen nog een paar baby’s die ik heb verzorgd en je ziet ze gewoon groeien. Goed zo, ga zo door! Daarna nog even wat gedronken bij Zus & Zo en daarna naar de souvenirs winkel geweest en toen weer naar huis. Nu lig ik dit verslag te typen. Vanavond is ons laatste avondje ’t Vat - La Caff - Zin. De reis zit er nu echt bijna op, deze week alles voor het laatst..

Veel liefs,

• 12 November 2011 - 10:15

Papa En Mama:

Hoi Ayla, je hebt alweer hele mooie foto's gemaakt. Geniet nog lekker van de laatste dagen samen met Manon, Ronny en Nellie. Tot volgende week,
    liefs mama

• 12 November 2011 - 10:48

Rowan:

leuk verslag maar weer met leuk foto's. echt leuk dat jullie weer op trip gingen. ik zou wel eens met jou een salsaatje wilen doen;) geniet en bruin nog ff bij de laatste dagen en een goede terugreis gewenst. xxx

• 12 November 2011 - 19:26

Samantha:

Hee Ayla, wat heb jij een mooie tijd gehad zeg daar in Suriname. Je zal dat echt wel gaan missen denk ik zo. Maar je kunt terug kijken op een geweldig mooie ervaring die ze niet meer van je kunnen afpakken. geniet van je laatste week en we zien je snel! alvast een hele goede terugreis en we kletsen op scouting wel een keertje bij.

groetjes Samantha

• 13 November 2011 - 16:36

Corry:

Hoi, geniet nog lekker van alles om je heen, vooral ook van de warmte....trek je wel warme kleren aan op de terugreis! Sterkte met het afscheid nemen en wie weet.... Groeten en tot gauw.

• 14 November 2011 - 20:24

Dion:

wat een mooi leven dansen drinken lekker eten geniet er nog even .nu het nog kan groetjes

• 15 November 2011 - 11:29

Paul Van Hoof:

Hoi Ayla,

Ik heb genoten van je periodieke verslagen over je belevenissen in Suriname! Wat een fantastische stageplek heb je uitgekozen. En je bent al een echte 'nurse'. Kom maar heelhuids naar huis. Maar voordat het zover is, geniet nog maar goed van de laatste tijd daar. Hier in Nederland is de kou het land in getrokken, dus zorg wél dat je lekker warm aangekleed bent, als je arriveert. :)

groetjes Paul.

• 15 November 2011 - 20:27

Marion Lazeroms:

Hoi Ayla, bedankt voor je geweldige verslagen, nog 4 dagen en dan terugvliegen naar `t koude Nederland.
    Wij wensen je een goeie vlucht en tot horens in Oudenbosch

• 17 November 2011 - 10:16

Koos En Marleen:

Wat ging dat snel Ayla! We hebben heerlijk mee kunnen genieten via de weblog!
    Neem al die mooie herinneringen maar fijn mee naar Nederland en we wensen je een hele goede terugreis en gauw tot ziens! Groetjes van Koos en Marleen.

• 22 November 2011 - 18:26

Ronny:

Hoi Ayla,
    Ik ben er nu pas aan toegekomen om jouw laatste verslagen te lezen. Het is zo leuk deze verslagen te lezen omdat alles herkenbaar is en dat ik nu weet waarover en over wie je het allemaal hebt. Fijn dat wij ook nog een tijd met jullie in Suriname hebben mogen doorbrengen. De trip "Brownsberg en Stoneiland" Het was genieten van de geweldige natuur. Het klimmen en dalen was behoorlijk zwaar, maar we hebben het gered. Ik vond het helemaal geweldig dat we op jouw afdeling, in het ziekenhuis een kijkje mochten nemen. Het was een geweldige eerste week ( voor ons) maar voor jullie het eind in zicht.
    Groetjes Ronny