Bigi brasa als afscheidsknuffel op stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Bigi brasa als afscheidsknuffel op stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Bigi brasa als afscheidsknuffel op stage

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

04 November 2011 | Suriname, Paramaribo

Na een erg gezellig avondje bowlen en Zsa Zsa Zsu met z’n allen, hebben we zondag een lekker rustig dagje gehouden. ’s Avonds even langs het onafhankelijkheidsplein gelopen, om daarna lekker een hapje te eten bij Zus & zo.

De laatste week dat de wekker vroeg af gaat. Maandag en dinsdag hebben Manon en ik een beroepsprestatie uitgevoerd op stage. En jawel, hij is bij ons beide helemaal aangetoond afgetekend. Gelukkig, want nu hoeven wij deze opdracht niet meer in Nederland te maken. Maandag op het einde van de dienst werd er naar de afdeling gebeld dat er een spoedsectio aan kwam. De dokter en co - assistenten stonden bij ons op de afdeling en moesten snel naar de OK komen. De hoofdzuster zei gelijk dat ik ook mee mocht. Erg leuk om te zien, een spoedsectio en de weg van het kindje naar onze afdeling toe. Op onze afdeling gelijk in een couveuse onder een zuurstofbox, maagsonde en infuus ingebracht en alle controles uitgevoerd. Ook heb ik een dagje op de grote vleugel gewerkt, om daar ook nog een dagje mee te kijken. Best een druk dagje gehad met een aantal spoed opnames. De rest van de week heb ik op mijn eigen afdeling gewerkt. De afdeling lag goed vol, veel couveuse kindjes. Deze dagen kreeg ik weer de verantwoordelijkheid over twee kleine kindjes. Een van de kindjes ligt al een maand op de afdeling en je ziet haar gewoon groeien. Prachtig om te zien!

Donderdag was dan de aller laatste stagedag in het Sint Vincentius ziekenhuis. Helaas, maar het was echt zo ver. Ik had lekkere cake meegenomen voor alle collega’s. ’s Middags nog even geëvalueerd met de hoofdzuster over mijn stageperiode. En ook hier heb ik weer een mooie beoordeling gehad: ze vonden me een leuke en gezellige collega die goed en zelfverzekerd aan het werk ging. En ik mag van ze op de afdeling komen werken. Hmm, klinkt niet verkeerd, ideetje? Na een mooi woordje van de hoofdzuster en een bigi brasa van alle collega’s was dan echt het moment van gaan. Dag schatjes, groei maar snel zodat jullie allemaal snel naar jullie papa en mama kunnen gaan en dag lieve collega’s, jullie zijn een top team!

Na een heerlijke powernap werden we wakker van de warmte. Huh, de ventilator staat niet aan? Het was weer zover, de stroom is uitgevallen door de harde regen en onweersbui. Na anderhalf uur met z’n allen op een kamertje te zitten met kaarsen en pepernoten (tja we konden hierdoor ook niet koken) deed de ventilator het opeens weer. Wat betekende dat er weer stroom was en dat we eindelijk konden gaan eten en douchen. Iets later dan gepland kwamen we dan eindelijk aan bij Judith, Chantal en Tessa. Na een potje kingzen met een elftal mensen gingen we naar Havana. Hier weer een mooi avondje gehad.

Nu zit ik in ons kamertje dit verslag te typen. Net heb ik aan school gewerkt en wat foto’s uit gezocht. Vanavond gaan we weer een salsadansje doen bij ’t Vat, want dat is alweer een tijdje geleden. Maandag komt de moeder van Manon aan en gaan we nog twee keer op trip. En dan zit helaas dit mooie avontuur er al weer op. Nu volop genieten van twee weken vakantie. Zonnen, stappen, uit eten, cocktails drinken, genieten, tripjes maken, leuke dingen doen met vrienden, tja dat zijn de laatste dingen die we hier gaan doen..

Bigi brasa en bosi!

• 04 November 2011 - 21:50

Super leuk verhaal meissie! Leuk zo´n job offer! Altijd een geweldige plek om naar toe terug te keren! Geniet-Geniet-Geniet van een heerlijke vakantie!

xx

• 05 November 2011 - 08:35

Papa En Mama:

Gefeliciteerd, wat een super beoordeling joh!!! Ik snap dat het best moeilijk was om afscheid te nemen van die lieve kindjes en collega's, maar ja de tijd vliegt inderdaad als je het naar je zin hebt. Maar ook hier zijn mensen die op je wachten weet je nog wel. Hier in die prachtige wereldstad Oudenbosch waar de zon "altijd" schijnt. Geniet van alweer een vakantie en maak nog maar mooie foto's op je excursies, zodat je ons dan jaloers kan maken. Wat een mooie tijd in een fantastisch mooi land, zeker een aanrader voor iedereen.
    Veel liefs en tot over 2 weken, mama.

• 05 November 2011 - 17:17

Ronny:

Hoi Ayla,
    Wat is het toch mooi om zo'n beoordeling te mogen krijgen. Geweldig zeg, Goed gedaan.
    En als je wordt aangeboden terug te mogen komen in het ziekenhuis, zegt al genoeg natuurlijk. Ik heb het idee dat Suriname een goeie leerschool is geweest. Maar de tijd in het ziekenhuis zit erop. Nu nog lekker twee weken vakantie. Ik hoop dat we er nog een paar leuke weken van kunnen maken, en dat het een mooie afsluiting van Suriname mag zijn.
    Groetjes
    Ronny

• 06 November 2011 - 09:57

Melanie:

WOehoeee die vrije weekjes zijn toppie, kom terug met mooie verhalen voor ons :D dikke kus

• 06 November 2011 - 11:09

Samantha:

Hee ayla!

De complimenten kun je in je zak steken heb ik wel gelezen! wat leuk zeg!

Geniet nog van je vrije dagen daar want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig opweg naar Nl.

Jullie kunnen echt terugkijken op een geweldige tijd daar! En de kennis die je daar heb opgedaan kunnen ze niet meer van je afpakken.

Tot snel, groetjes

• 06 November 2011 - 16:13

Marieke:

Ayla, Wat is de tijd snel gegaan he!
    En je kan daar gewoon komen werken, dat compliment kan je in je zak steken!
    Geniet van je 'vakantie'!

X

• 06 November 2011 - 19:13

Marion Lazeroms:

Beste Ayla, gefeliciteerd met je beoordeling, die heb je mooi in de pocket.
    En een dosis levens-ervaring in het ziekenhuis, dat nemen ze je niet meer af. Suriname zal altijd in je hart blijven!
    Ik heb genoten van je verslagen, foto`s en filmpjes (Van je Pa en Ma) Ik wens je een fijne vacantie toe.
    groetjes uit Oudenbosch

• 10 November 2011 - 15:44

Corry:

Hoi Ayla, gefeliciteerd meid met je beoordeling, supergoed! Tijd om te feesten.....maar dat deed je al. Geniet er nog lekker van en tot gauw. Groeten uit Velp.

• 11 November 2011 - 21:34

Marjel:

Hoi Ayla,
    Niet te geloven dat je laatste week er alweer zit aan te komen!
    Geniet de laatste paar dagen; je hebt een heerlijke tijd om op terug te kijken en mooi 'n paar goede beoordelingen op zak.
    Doei, Marjel