Dag lieve mensen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Dag lieve mensen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Dag lieve mensen!

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

19 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Donderdag genoten van de laatste dag samen met papa, mama en Amber in Suriname. Met z’n alleen rond gelopen in Paramaribo; naar de Centrale Markt, het I (l) SU beeld, Jeruzalem Bazaar en de Ready Tex shop voor souvenirtjes. ’s Avonds lekker bij de Italiaan gegeten, een cocktail gedronken bij de Zanzibar en toen was het laatste stapavondje voor Amber hier aangebroken. Na een leuk avondje bij Havana Lounge hebben we deze super vakantie goed afgesloten.

Papa, mama en Amber hebben vanochtend de laatste spulletjes ingepakt. Na nog wat spulletjes te hebben uitgewisseld met papa en mama, zij nemen spullen van mij mee naar huis toe en wij nemen spulletjes van hen over om hier te gebruiken, zijn we voor de laatste keer wat gaan eten bij Zus & Zo. Helaas waren de leuke personeelsleden op dit moment niet aanwezig, maar dat betekend niet dat het niet gezellig was. Na een lekkere tosti, was het dan echt zover. De koffer van Amber bij ons thuis opgehaald en naar het hotel van papa en mama toe gelopen. Het busje stond al klaar waar alle spullen in moesten. Het was dan nu echt zo ver; papa, mama en Amber gaan weer terug naar Nederland. Na een bigi brasa en bosi reden ze weg met de bus. Dag lieve mensen, het was een geweldige tijd met jullie! Echt super dat jullie naar dit prachtige land zijn gekomen!

’s Avonds nog een dansje gedaan bij salsales. Hier kregen we de uitnodiging om deze avond mee te gaan op de partybus. Daar hoefde we niet lang over na te denken: ‘Ja tuurlijk gaan we mee’. Na een uur op de partybus te hebben gefeest, gingen we verder feesten bij La Caff. Wat ook weer een erg gezellig avondje was.

Voor de rest hebben we niet zo heel veel gedaan dit weekend. Zaterdag hebben we een schooldag gehouden, wat inhield dat Manon en ik aan schoolopdrachten hebben gewerkt. Tja, dat moet hier ook gebeuren. ’s Avonds zijn we naar Sean Paul geweest met onze huisgenootjes. Op zich best gezellig met alle Nederlandse stagiaires, maar om nou te zeggen dat het een goed concert was. Nee, niet echt. Maar ja, wat wil je voor 60 SRD (= €13,50). Daarna nog naar Zsa Zsa Zsu geweest waar we nog een dansje hebben gedaan. Dit maakte de avond toch wel weer goed, aangezien we pas rond de klok van 6 op bed lagen.. Zondag lekker aan het zwembad gelegen en aan ons bruine kleurtje gewerkt.

Om half 6 ging de wekker weer af. Pff, wat is dat toch vroeg voor de maandag! Vandaag t/m donderdag weer stagelopen bij de baby’tjes. Na de overdracht kreeg ik al deze dagen een kindje in een couveuse, prematuurtje, acht weken te vroeg geboren, waar ik zelfstandig voor moest zorgen. Baden, voeding op tijd aansluiten, observeren, vitale functies controleren en onder de fototherapie leggen (onder blauwe lampen). Tussendoor heb ik ook nog andere kindjes gevoed etc. Wat is dit een prachtig vak! Morgen sta ik samen met een zuster alleen op de afdeling, waar het nu best wel druk is. Er liggen namelijk negen baby’tjes op de afdeling wat betekend dat de afdeling bijna vol ligt. Ben benieuwd hoe dat gaat morgen.

Ik ga nu weer even genieten van de chocoladepepernoten die we vanmiddag hebben gekocht. We hebben ook een chocolade letter gekocht. Hmm, wat is dat toch lekker. Wel even wennen dat we deze nu eten met een temperatuur van rond de 35 graden.

Bigi bosi!

Ps. Voor de foto's: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2048856703437.2113922.1305038962&l=37d5988577&type=1 en part 2: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2180209667179.2119023.1305038962&l=c58aaa805a&type=1

• 19 Oktober 2011 - 22:15

Gert-Jan & Lian:

Nou Ayla, je vermaakt je prima, dat zien we wel. We zullen volgende week met je Pa en Ma eens contacten want we zijn wel benieuwd hoe zij het gevonden hebben. Waarschijnlijk helemaal super!! Nog veel plezier, geniet ervan en tot mails maar weer. ps. ik heb op facebook je foto's gezien. super hoor! gr.

• 20 Oktober 2011 - 09:59

Ronny:

Hoi Ayla,
    Wat een mooie profielfoto zeg. Er zijn natuurlijk heel veel mooie foto's van jullie. Maar het viel me meteen op. Kun je trots op gaan. Verder is het weer volop genieten. Eerst nog met je ouders en Amber. Ik heb de indruk dat dit ook een paar mooie weken zijn geweest. En nu nog een paar weekjes alleen met Manon. Lekker verder feesten. Wel goed dat je tussendoor ook nog een keertje aan je schoolwerk denkt. Hoort er ook een beetje bij, toch.
    Je bent ook lekker enthousiast over het ziekenhuis. Volgens mij zit je daar op je goeie plek. Je krijgt ook veel verantwoording en dat is natuurlijk wel geweldig. Een goeie leerschool dus.
    Nog maar een paar weekjes, en dan....
    Maar geniet nog even met volle teugen, van je stage, uitgaan, salsalessen, en alles er om heen.
    Tot over 2,5 weekje
    Groetjes Ronny

• 21 Oktober 2011 - 20:31

Papa En Mama:

Hi Ayla,
    Nog een kleine maand dus geniet maar.
    Waarom:
    Deze ochtend moest ik alweer ijs van de autoruit krabben.
    Het is guur, nat en koud, als je wakker wordt is het donker en als je uit je werk komt begint het al weer te schemeren.
    Hier is geen tropisch regenwoud, ook zijn er geen kaaimannen en Capibara's in Oudenbosch.
    De mensen hier zijn over het algemeen wel aardig, maar ze zijn zo wit.
    Hier hebben ze weer wel stress, waar je nu bent kent men dit niet.
    Dikke winterjassen hebben ze hier, de winkels hangen er momenteel vol mee.
    We hebben hier wel pensioenen, en die zijn er in Suriname weer niet.
    Dus, geniet nog maar een maand, doe geen dingen die ik ........ niet ....... ...... . succes op je stage en tot snel in het gure Nederland.
    Pap.
    ps.
    Hier is ook geen Parbo. Kun je niet een paar blikjes meebrengen?

• 22 Oktober 2011 - 12:47

Rowan:

hoi ayla,
    wat een leuk verslag. wel leuk dat je naar dat concert bent geweest. is wat anders. leuk dat je het naar je zin hebt bij de babytjes. geniet er nog van de laatste maand, het klimaat, de warmte en een lekkere zon. xxx

• 22 Oktober 2011 - 12:54

Marion L:

hoi Ayla, je moeder was heel enthousiast over `Suriname`
    Ze zou bijna jullie huis in Oudenbosch verkopen en daar bij jullie een villaatje scoren.
    Alleen ze zitten met de boot!! :)

Leuk om de verhalen te horen, vooral die van de watervallen! En die foto`s geweldig.
    Wij Houtepennen zijn heel trots op je.
    Geniet er van want de tijd gaat snel.
    Doeiii tot je volgende verslag