Ik weet het nu zeker! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Ik weet het nu zeker! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Ik weet het nu zeker!

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

03 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Vandaag begon dan weer een nieuwe stage week op een nieuwe afdeling, spannend! We hadden om 7:00h afgesproken om op de opleiding te zijn. Dit is een afdeling waar alle studenten van het ziekenhuis zelf en de stagiaires uit Nederland heen kunnen als ze vragen over hun stage hebben. Zij gingen ons begeleiden naar de nieuwe afdeling, de kinderafdeling! Na een rondleiding te hebben gehad, mocht Manon mee met iemand van de grote vleugel (kinderen vanaf vier maanden tot en met vijftien jaar) en ik mocht mee naar de kleine vleugel (de zuigelingenafdeling). Na een rondleiding op de afdeling, mocht ik mee gaan kijken met de verzorging. Na een erg leuke dag was het om 15:00h dan toch echt tijd om weer naar huis te gaan. Even een avondje rusten om morgen weer vroeg naar stage te gaan.

Dinsdag ging de wekker weer lekker vroeg. Hop, weer naar de kindjes toe. Na de overdracht even een rondje gelopen langs alle kindjes en daarna mocht ik gaan beginnen met de verzorging van iemand. Onder toezicht van een verpleegkundige mocht ik deze verzorging zelfstandig doen. Super leuk om zo’n klein mensje te verzorgen, hij was acht weken te vroeg geboren en was nu drie weken oud.
’s Avonds onze laatste echte salsales voordat we af moesten dansen. Alles even herhaald en door besproken hoe het afdansen gaat.

De wekker ging vandaag weer erg vroeg af, kreeg mijn ogen bijna niet open. Het was weer zover: m’n ogen zijn ontstoken. Met m’n bril en dikke ogen naar de afdeling waar ze al gelijk zagen dat het niet goed ging. Ik verteld wat er aan de hand was, hun reactie was: je mag vandaag niet op deze vleugel werken, wat wij erg jammer vinden. Vandaag dus een dagje bij de grotere kinderen. Het was best rustig op de afdeling met vier kinderen en twee opnames. Weer terug thuis heb ik voor mezelf alles op een rijtje gezet, want zo dag als vandaag kan je erg goed gebruiken om te denken wat je later nu wilt. Ik weer het nu zeker: mijn toekomst baan ligt bij de zuigelingen!

Donderdag zagen m’n ogen er weer een stuk beter uit en mocht ik weer bij de zuigelingen werken. Na de overdracht helemaal zelfstandig begonnen met de verzorging van een baby. Tijdens de verzorging vroeg een verpleegkundige nog of ik mijn camera bij had en heeft zij foto’s gemaakt van de verzorging en het voeden van het kind. De dag ging weer snel voorbij. Het is een super afdeling waar ik nog vier weken mag stagelopen, SUPER!
’s Avonds was het dan zover: afdansen. Eerst nog even geoefend met twee huisgenootjes en toen was de taxi er. Nu is het dan echt zover. Aangekomen bij dansclub DanzSon kregen we uitleg wat er allemaal ging gebeuren. We waren maar met zeven man, omdat het afdansen eigenlijk pas morgen is, maar dan zijn we er niet. Na de warming-up, werd je nummer opgeroepen wat betekende dat je aan de beurt was. Ik was in de tweede groep aan de beurt en mocht met een salsaleraar dansen. Hier was ik erg blij mee. Toen we alle zeven hadden gedanst, kregen we al snel de uitslag: vijf JA’s! Hier was ik natuurlijk super blij mee. Op naar Semi l. Iedereen van deze avond was geslaagd, sommige voorwaardelijk en sommige gelijk. Dit moest natuurlijk wel gevierd worden en hebben we nog even een drankje gedaan in Havana Lounge. Maar eventjes, want morgen begint ons avontuurlijke weekend in de jungle: Back to basic! In het volgende verslag krijgen jullie daar meer over te horen. Voor nu stop ik er mee, want ik ga zo naar papa en mama toe. Ja, jullie lezen het goed. Die zijn gisteravond aangekomen samen met Amber. Maar dit lezen jullie ook in het volgende verslag, dus jullie moeten nog even wachten.

Veel liefs uit het warme, warme Paramaribo

  • 03 Oktober 2011 - 13:12

    Melanie:

    Hoi dame! Jaja, met kindjes werken is heel leuk. En als je op de zuig zit, heb je niet zoveel last van het gekrijs en geschreeuw, dat is een voordeel :P
    Kijk uit naar 't volgende verslag, en veel plezier met de aangekomen bakra's! dikke kus vanuit Holland xxx

  • 03 Oktober 2011 - 14:08

    Samantha:

    Hee Ayla!

    Wat een leuk verslag weer.
    Leuk om te lezen dat je ook weet waar je je specialiteiten wil gaan leggen bij de zuigelingen. Leuke uitdaging denk ik zo en natuurlijk heel mooi werk ook om zo'n klein mensje te kunnen helpen.
    Heel veel succes op die afdeling!

    Groetjes Samantha

  • 03 Oktober 2011 - 14:24

    Rolien:

    Ayla!
    Wat een leuk verslag om te lezen& super dat je nu weet waar je toekomst ligt! Ik ben erg benieuwd naar je volgende verslag! Heel veel plezier met je ouders& je vriendin! Geniet ervan!!
    Bigi brasa xx

  • 03 Oktober 2011 - 15:25

    Rowan:

    heey ayla,
    wat een leuk verslag en fijn dat het weet waar je toekomstbaan ligt. leuke foto's met de zuigeling. ik wil je wel eens zien hoe je de salsa doet. veel plezier met je ouders en vriendin. ben benieuwd naar het volgende verslag! x

  • 03 Oktober 2011 - 18:17

    Dirk, Debbie & Kids:

    Hoi Ayla,

    Wat fijn zeg dat je nu ook echt het gevoel hebt dat je weet waar je hart ligt. Leuk! Leuk dat je ouders en Amber er nu zijn. Jullie gaan het vast super leuk hebben in de jungle. ik ben benieuwd naar je verslag daarvan.

    Veel plezier in ieder geval.
    Groetjes, ook aan je ouders van ons allemaal.

  • 04 Oktober 2011 - 09:22

    Paula En Gerda:

    Ooohhhhhh, wat een prachtige foto's. Wij willen ook......

  • 04 Oktober 2011 - 11:07

    Koos En Marleen:

    Wat een lief baby'tje en zo goed verzorgd door zuster Ayla! Dat gaat helemaal goed komen!
    Doe de groeten aan je vader en moeder en aan Amber en we wensen jullie een paar mooie weken samen.
    Koos en Marleen.

  • 04 Oktober 2011 - 13:49

    Ronny:

    Hoi Ayla, Ten eerste nog gefeliciteerd met het geslaagde afdansen. Goed gedaan. Leuk dat de afdeling weer zeer goed bevalt, en dat je hier tot het laatst mag blijven. Tjeetje, ja tot het laatst, dan zit het er op meiske. Drie maanden, het is (achteraf gezien) werkelijk om gevlogen. Ga eerst maar lekker genieten van en met je ouders en Amber. Doe ze allemaal de groetjes. Geniet van alles wat je doet.
    Heel veel groetjes
    Ronny

  • 04 Oktober 2011 - 18:24

    Marion L:

    hoi Ayla, ik hoop dat je het leuk heb met Pa en ma, Ze hebben hier lang naar uitgekeken,
    Ze zijn heel trots op je.
    Leuk op de kinderafdeling, en die foto`s zijn prachtig,
    Veel plezier in de jungle met pa en ma,
    en doe ze de groeten,
    Tot je volgende blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2013

Een droom die uitkomt

21 November 2011

The end

18 November 2011

The last week

11 November 2011

Het laatste bezoek in SU

04 November 2011

Bigi brasa als afscheidsknuffel op stage
Ayla

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 57732

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 06 December 2016

Vrijwilligerswerk Bali

05 September 2014 - 10 November 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

10 Augustus 2011 - 18 November 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: