Een weekje op OK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu Een weekje op OK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

Een weekje op OK

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

25 September 2011 | Suriname, Paramaribo

Na een gezellige picknick in de palmentuin met onze lieve huisgenootjes en nadat we onze losse heupen hadden laten zien bij salsales begon de laatste stapavond van Melanie en Rolien dan echt. Vaste prik om op vrijdagavond eerst een salsadansje te doen bij ’t Vat en daarna verder feesten bij La Caff. Ook nog even langs de afterparty bij Resort Zin geweest. Toen we met z’n vieren naar huis wilde, begon voor onze huisgenootjes het echte afscheid nemen. Met tranen in hun ogen en een troostende arm van ons liepen we naar huis toe. Op bed nog even gekletst en daarna lekker gaan slapen.

Zaterdag eerst lekker uitgeslapen om vervolgens ’s middags de koffers naar beneden te tillen, een stukje watermeloen met z’n allen te eten en de meiden uit te zwaaien. Daar begon de reis terug naar Nederland dan echt voor ze. Dag lieve meiden, het was erg leuk en gezellig met jullie! Tot in Nederland! ’s Avonds nog naar Zsa Zsa Zsu geweest waar we een ontzettend leuke avond hebben gehad. Zondag eigenlijk vrij weinig gedaan.

Maandag begon onze stageweek weer, een weekje op OK meelopen. In het begin wel even wennen, een ander pakkie aan groen in plaats van wit. We hebben een hoop operaties gezien, waaronder: drie keizersnedes, een knieprothese plaatsen, de baarmoeder verwijderen en een hoop besnijdenissen. Best vermoeiend om hele dagen te staan, dus al snel hadden wij de krukjes veroverd. ’s Middags nog even op de ster meegeholpen met deppers te vouwen. Ja die vouwen de collega’s hier zelf.

Na onze laatste stagedag op OK hebben we nog even een foto met de hoofdzuster gemaakt en bedankt voor deze leuke en interessante stageweek. Vanavond samen met Manon naar Havana geweest, waar we een dansje en drankje hebben gedaan.

Na een korte nacht zijn we vrijdag met alle huisgenootjes naar de stad geweest. We hebben allemaal een hangmat gekocht voor onze jungle trip. Volgende week vrijdag gaan we namelijk op trip waar we in hangmatten moeten slapen. Snel nog even wat eten voordat we weer naar salsales moesten gaan. De salsa gaat nu toch wel ergens op lijken. Na een leuke les, snel omkleden om daarna met allemaal stagiaires wat te gaan eten bij Zus & Zo. Na het eten nog even een salsadansje gedaan bij ’t Vat en daar kregen we te horen dat we mee konden met de partybus. Nog even snel wat drinken gehaald en hop de partybus op! Na een uur rond gereden zijn we afgezet bij La Caff. Hier weer een gezellige avondje gehad.

Ons bruine kleurtje moest weer bij gewerkt worden, dus gingen we met z’n vijven naar het zwembad. Even lekker zonnen en zwemmen. Na een middagje daar relaxen, zagen we thuis dat we allemaal toch wel verkleurd waren. Worden we ooit dan toch nog bruin? Ik hoop het!

Vandaag lekker uitgeslapen en dit reisverslag getypt. Straks gaan we nog even een rondje lopen en ergens wat eten. En dan begint morgen weer een nieuwe stageweek. Vanaf deze week staan we op de kinderafdeling. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Foeroe lobi nanga kolokhoe

• 25 September 2011 - 20:46

Debbie:

Hoi Ayla,

Ik lees het wel weer. Héél veel stageverhalen ;-) fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt in Suriname!
    Staat je goed hoor, zo'n groen pakje.

Veel plezier op de kinderafdeling en natuurlijk volgende week met je ouders.

Groetjes van ons allemaal!

• 26 September 2011 - 06:51

Ronny:

Hoi Ayla,
    De Ok zit er ook al weer op. Maar ik heb het idee dat het ook hier een mooie en leerzame periode is geweest. Je ziet er trouwens goed uit in een OK-pakje. Leuk hoor.
    Op naar de volgende afdeling. Het is echt nog paar weken werken en het zit er al weer op. Nog een week en dan is het lekker genieten van en met je ouders. Maar er een mooie en gezellig tijd van samen. Geniet van alles wat je doet.
    Knuffel
    Ronny

• 27 September 2011 - 11:55

Paula:

Leuk op de OK, mooie foto's. wat vond je van de keizersnedes?

• 27 September 2011 - 19:29

Harrie En Corry:

Hoi, inderdaad leuke outfit, vooral dat haarnetje...waar doet me dat aan denken....Maar goed dat je straks al deze reisverslagen terug kunt lezen, want je doet toch zo in korte tijd heel wat indrukken op. Succes op de kinderafdeling. Groeten uit Velp.

• 27 September 2011 - 19:32

Diana:

Hoi Ayla!

Wel spannend op de o.k.Erg leerzaam lijkt me. Leuk dat de salsa al goed gaat. Een Chileense vriendin heeft wel eens geprobeert het me te leren. Het lijkt veel op buikdans, maar is dan net even anders, waardoor ik het moeilijk vond.

Groejes, Diana.

• 28 September 2011 - 14:00

Koos En Marleen:

Hoi Ayla,
    Bij ons is het nou ook mooi weer, ongeveer 26 graden en we zijn druk aan het aardappelen rooien. Je doet wel veel ervaring op zo, volgende week weer een andere afdeling. We lezen de verslagen graag en we zijn weer benieuwd naar het volgende. Je hebt het prima naar je zin, houden zo, zou ik zeggen! Groetjes vanuit druk, maar zonnig Stampersgat!

• 28 September 2011 - 15:54

Rowan:

haihai ayla,
    wat leuk dat je een weekje op de o.k mee mocht lopen. wel spannend! en nu op de kinderafdeling, lijkt me ook heel leuk. wat fijn dat de salsa lessen ergens op beginnen te lijken. veel plezier en succes in de jungle! met dat kleurtje komt wel goed. ook veel plezier met je ouders en vriendin vanaf zondag! xxx

• 29 September 2011 - 10:02

Maaike:

Hoi lieverd,
    Wat een leuke blog weer!
    En wat heb je een hoop operaties mogen zien zeg!! Ben wel een beetje jaloers haha. Vooral op die keizersnedes.
    En super mooie foto's. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Is het dus niet voor niks geweest.
    Hopelijk tot snel op skype!

Dikke knuffel

• 01 Oktober 2011 - 15:56

Marieke:

Leuk verslag weer Ayla! En wat heb je het daar leuk zeg! Ik ben jaloers haha.

Veel liefs