The time of my life - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu The time of my life - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ayla Houtepen - WaarBenJij.nu

The time of my life

Door: aylahoutepen

Blijf op de hoogte en volg Ayla

16 September 2011 | Suriname, Paramaribo

Nu ik dit verslag type zit ik lekker in het zonnetje op het balkon. Ik ben aan het genieten hier van het Surinaams leventje. We zien veel nieuwe dingen op stage, onze losse heupen op salsales, leuke tripjes ondernemen met nieuwe vrienden, een dansje en drankje doen tijdens het stappen en helaas ook afscheid nemen van onze lieve huisgenootjes.

Bij het vorige reisverslag was ik gebleven bij een gezellig avondje La Caff. Na een paar uurtjes slaap, om precies te zijn twee en half uur, werden we opgehaald door een busje. Een echt Surinaams busje, nogal hobbelig en over al kraakt het. Eerst zouden we met z’n negenen naar Overbridge gaan, maar dit werden er een stuk of vijftien. Met een busje vol met meiden naar het strand. Na ander half uur rijden kwamen we aan en konden we onze spullen weg leggen. Er was maar een klein stukje om te zwemmen tot dat er een net hing. Achter het net zaten de piranha’s en daar wil je natuurlijk niet tussen zitten. Na een lekker dagje op het strand waar iedereen goed is verkleurd, zijn we met 12 man wat gaan eten bij Zus & zo.

Na zo’n heerlijk dagje relaxen, was het vandaag tijd om weer een avonddienst te werken. Nou ja, dat dachten we. Manon voelde zich al een tijdje niet echt lekker, maar vandaag was het echt mis. Toch maar even langs de dokter. Na dat we drie uur door het ziekenhuis hebben gewandeld en bij de dokter hebben gezeten kwam daar de uitslag: urineweginfectie en weer ontstoken benen door de muggenbulten. Het tweede antibiocakuurtje ging van start deze maand.

Maandag t/m woensdag bleef Manon thuis om goed uit te zieken. Ik ben wel gewoon stage gaan lopen. De eerste twee dagen heb ik in de omloop (medicijnen) meegelopen. Hier heb ik geleerd hoe ze hier de medicatie moeten bestellen en hoe zij ze uitzetten. Woensdag heb ik net als andere dagen gewoon meegeholpen met de zorg. Veel naar de apotheek, fysiotherapeut en röntgenafdeling gelopen.

Op donderdag ging Manon weer stagelopen, want de laatste dag op de afdeling missen kan natuurlijk niet. Ja Jullie lezen het goed, dit was vandaag onze laatste dag op afdeling chirurgie en interne geneeskunde. Na de normale zorg te hebben verleend hebben we samen met de hoofdzuster onze beoordeling gekregen: we zijn leergierig, initiatiefrijk, collegiaal, actief in het meedenken van de zorg, leuke meiden en we hebben kennis van ons vakgebied. Een super beoordeling dus! ’s Middags hebben we nog een foto met alle collega’s gemaakt. We hebben nog geen echt afscheid genomen, want we komen nog terug.
Eerder deze week waren we uitgenodigd om mee te gaan met de partybus, nou dat wilde Manon en ik wel. Vanavond was het dan zo ver. Om half 12 vertrok de partybus met het thema: Fout. Een uur door Paramaribo rijden en dan worden afgezet bij Havana Lounge waar het feest verder ging. Weer in onze normale kleding hebben we daar lekker gedanst en een drankje gedaan.

Vandaag lekker uitgeslapen, zodat we vanavond goed kunnen feesten. Het is namelijk de laatste stapavond van Melanie en Rolien. Manon en Melanie hebben net boodschappen gedaan om te gaan picknicken in de palmentuin. Vanavond nog een salsalesje en daarna de begint de laatste stapavond van onze lieve huisgenootjes.

Liefs, Ayla

Ps. Voor foto's': http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2048856703437.2113922.1305038962&l=37d5988577&type=1

• 16 September 2011 - 23:14

lieve ayla, also the time of my life! het is echt geweldig en ik ben blij dat ik hier met jou ben!
    we gaan er nog een paar mooie maanden van maken.

knuffel.

• 17 September 2011 - 01:34

Yme:

Hoi Ayla,

Als ik de afgelopen weken je verslagen lees vraag ik me af? Was je hier thuis ook al zo'n feestbeest? Leuk om je verhalen te lezen hoor en je (jullie) hebben het goed naar je zin daar aan de andere kant van de aardbol. Zijn er dagelijkse dingen die je uit Nederland mist? Veel plezier daar (heb je zeker) en leersze. X

• 17 September 2011 - 08:12

Ronny:

Hoi Ayla.
    Volgens mij heb je een dubbele taak. Kom je uit het ziekenhuis, heb je thuis Manon nog te verzorgen. Ik vind het echt heel fijn en lief van je dat je zoveel hebt gedaan voor en met Manon toen ze ziek was. Dank je wel Ayla. Helemaal geweldig. Gelukkig gaat het weer een stuk beter en kunnen jullie weer samen genieten.Leuke dingen doen, ook met die andere meiden.
    Maar.. net wat je zegt de tijd gaat snel. Nu al naar een andere afdeling, de OK. Dat zal weer een hele andere ervaring zijn. Maar wat hebben jullie toch een geweldige beoordeling gehad zeg. Heb ik ook al tegen Manon gezegd, wat ga ik trots op jullie. Hier kun je mee verder.
    Blijf lekker genieten van alles wat je doet en succes op je nieuwe afdeling.
    (leuk, dat je weer nieuwe foto's hebt, geeft een hele gezellige indruk.)
    Knuffel Ronny

• 17 September 2011 - 11:16

Samantha :

Hee Ayla,

Zo te lezen aan je verhalen en te zien aan je foto's heb je daar echt de tijd van je leven.
    Mooi dat het allemaal zo goed gaat en top dat je een super goede beoordeling heb gehad, ga zo door meid!
    Ik wens jou en je reisgenootje nog heel veel plezier en succes! Ennuh zodra je weer terug bent in NL kletsen we op scouting weer bij onder het genot van een lekker biertje. Het gaat jullie goed daar!

Groetjes Samantha & Pim

• 17 September 2011 - 15:34

Rowan:

heey partyanimal!
    wat een goede beoordeling zeg. de tijd gaat wel snel als je daar maar 5 weken bent. ben benieuwd hoe je het op de andere afdeling gaat vinden. maar wat ben jij daar een feestbeest zeg. maar dat wist ik wel. maar ook leuk om het op zo'n bus mee te maken. ben benieuwd naar je salsa. gooi je lekker met de heupen los?? xxx

• 18 September 2011 - 07:59

Marion L:

Hoi Ayla, Ik heb op Facebook je foto`s bekeken en het ziet er heel leuk en gezellig uit,
    Als verpleging niks wordt kun je altijd nog fotograaf worden!
    Gefeliciteerd met je goede beoordeling
    en geniet weer van aanstaande week.
    groeten uit Oudenbosch
    Marion

• 18 September 2011 - 09:36

Maaike:

Hoi lieverd,
    Wat een leuke blog weer en een toepasselijke titel haha.
    Wat een super beoordeling zeg!! Die krijg je niet op iedere stageplek denk ik.
    Je bent ook lekker aan het feesten zeg, geniet er maar van! De foto's zien er allemaal erg leuk uit.

Tot mails, of op skype!!
    Dikke kus, Maaike

• 18 September 2011 - 12:49

Linda En Jack :

Hoi Ayla:

Het is al weer een hele tijd geleden, dat wij wat van elkaar gehoord hebben. Dus dachten we, we reageren eens naar onze andere reisvriendin. Het lijkt al weer een eeuwigheid geleden dat wij in Paramaribo afscheid van elkaar genomen hebben. En Linda en ik maar hopen dat jullie het zouden gaan "redden" in Suriname. Wanneer we nu jullie verslagen lezen, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken. Het werk is leuk, je hebt volop vriendinnen, Jullie hebben je gestort op de Salsa, Jullie weten altijd wel een "party" te scoren en naast geweldige verpleegkundigen zijn jullie ook schrijfsters in de dop. Wij lezen altijd graag jullie ervaringen, want dan wanen we ons weer helemaal in Suriname The place to be!!!! en blijft onze vakantie ook nog langer levend.
    Komende zondag willen wij graag onze vrienden en kennissen ook wat Surinaamse sfeer laten proeven. Ja jullie lezen het goed ons plannetje gaat nu eens een keer door!!!

Ayla Heel veel succes op je nieuwe afdeling morgen en veel groetjes aan Manon!!! van Linda en Jack.

• 18 September 2011 - 18:33

Pap En Mam:

Lieve Ayla, waar was je nou?
    Afgelopen zaterdag hadden we onze wedstrijd. Weer niet gewonnen, maar dat lukt nooit met onze rating. Daarna was de prijsuitreiking. Vroeger reikte jij de prijzen uit aan de winnaars, daar hebben we nu een paar andere kinderen voor gevonden. Want jij hebt daar geen tijd meer voor. Stappen in Paramaribo, Salsa-les, uitstapjes naar een piranha-strand, jungle, dolfijnen, noem maar op. en... als je dan nog wat tijd over hebt ga je nog stage lopen in het ziekenhuis.
    En als klap op de vuurpijl wordt dat ook nog keigoed beoordeeld. Nou, wat wil je nog meer?
    Hartstikke jaloers zijn wij. Zou dat straks nog wel lukken in Oudenbosch? Al die uitspattingen die je nu dagelijks doet zijn hier volgens mij onmogelijk. Dus conclusie: geniet zo veel als mogelijk. en proef alles wat Suriname te bieden heeft.
    Nog 14 dagen, en dan komen wij er aan, Ga jij ons ook al die mooie dingen laten mee maken? (behalve de Salsa-les dan).
    Wil je Manon de groetjes doen?
    tot snel, tot ziens, en liefs van ons hier uit een nat en winderig Oudenbosch.
    kuzzzzz.
    Pap.

• 19 September 2011 - 20:22

Daisy Vervaart:

AYLA!
    Ik ben zoooo jaloers op je! Echt super vet! En een super beoordeling!! Geniet er van!!
    Enne als je terug bent mag jij dus mooi mijn salsa les gaan geven :)
    Liefs

• 27 September 2011 - 11:52

Paula:

Hoi Ayla, ik loop een beetje achter met lezen maar wil je toch nog feliciteren met je beoordeling! super. Ga zo door en geniet er van. (maar ik geloof dat dat wel lukt he?)